The start of a dream

29 juni 2017 - Bogotá, Colombia

Ieder mens wordt blanco geboren maar door de jaren heen leer  je jezelf steeds meer kennen en ontdek je wat je interesses zijn en waar je passie ligt. Na een reis naar Zambia. De buitenlandse stage die ik deed in Zambia in 2013 zorgde voor het begin van mijn reislust. Tijdens een reis naar Thailand het jaar daarop deed me beseffen dat dat voor mij het mooiste is wat er bestaat, reizen. Reizen betekend voor mij; nieuwe mensen leren kennen, nieuwe culturen ontdekken, nieuwe talen leren, avontuur opzoeken en vooral vrij zijn.
Geïnspireerd door onder andere de film into the wild, het boek van Miriam lancewood, en natuurlijk mensen als Floortje dessing, wist ik dat ik een keer in m'n leven een grote reis wilde maken. Niet naar een land maar het liefst naar alle landen van de wereld.
Dit werd mijn droom. En die wilde ik najagen. Na dik anderhalf jaar sparen, inlezen en voorbereiden was het gister eindelijk tijd om te gaan.
Ik was ontzettend blij en opgelucht dat het eindelijk zo ver is, maar tegelijkertijd ook zenuwachtig omdat het ook super spannend is.

Vannacht om 04:00 zijn we geland in Bogota, de hoofdstad van Colombia. Ik werd opgehaald op het vliegveld door iemand van een reisorganisatie. Meneer stond mooi klaar met een bordje: iris van der meer. Toch een beetje het gevoel dat je belangrijk bent. Vanmorgen ben ik naar Monseratte geweest, een uitzichtpunt op een hoogte van 3100 meter. Dan pas zie je hoe ontzettend gigantisch groot deze stad is, met 9 miljoen inwoners. Toch even anders als je de Bakhuizen gewend bent. Smiddags heb ik een food tour gedaan met twee jongens uit Zwitserland. We hebben het Colombiaanse eten ontdekt, wat soms heel lekker was (empanadas) en soms heel vies (warme chocolademelk met warme kaas er in). De Spaanse taal blijft nog even een dingetje maar met handen en voetenwerk kom je een heel eind.

Zo, even een eerste berichtje. Alles gaat goed en heb het erg naar m'n zin. Hasta la proxima!

1. Regina:
    Living the dream!

Echt super cool dast dyn droom verwezenlijkst Iris!! En mooi om te lezzen dast goed oankommen bist! Maareh.. hoe ken dit no!! DE hotchoc liefhebber fan Gaasterland, maar een WCK'tje foel net yn e smaak? ;-) haha...

Heee have fun and take care!! xxxx
  2. Fred en Johanna:
    29 juni 2017
    Wat fijn dast in goede reis han hast. Genietsje
  3. Robert:
    Mooi man.
  4. Rentex sqaud member LH:
    29 juni 2017
    Super dat je goed aan gekomen bent en het naar je zin heb ! Wat een prachtige foto's man !! Warme chocolademelk met kaas erin.. dan is de chintom soep van de rentex misschien wat lekkerder veel plezier !!
  5. Heit en Memke:
    29 juni 2017
    Nog vele kilometers te gaan,dan ook nog veel van deze mooie verhaaltjes.Zet hem op en look out!
  6. Buurman Douwe:
    29 juni 2017
    Veel plezier Iris en wees voorzichtig!
    Enne als Floortje Dessing nou eens met vroegpensioen ging kon jij haar mooi opvolgen!!
  7. Phien Albada:
    Ha Iris.
    Wat leuk, dat wij je een beetje kunnen volgen. Heel veel reis plezier. Geniet van het land, de mensen en van alles wat voor jou de moeite waard is!
    Groet van Phien en Peter.
  8. Imke:
    29 juni 2017
    Super trots op je..grandioos dat we mee mogen genieten...wees voorzichtig..bovenal.geniet mop..xx
  9. Heit en Memke:
    29 juni 2017
    Heel veel plezier IRIS en veel geluk volg je hart meid geniet er van, veel liefs
    van MEMKE en de groetjes van SIP (poes) houd ons op de hoogte we genieten van de mooie verhalen hopelijk komen er nog vele heeeeeeel veeeeeel geluk.
  10. Minke Molenaar:
    29 juni 2017
    Hoi Iris, wat goed van jou om je passie, het reizen en nieuwe mensen te ontmoeten ook daadwerkelijk te doen! En wat leuk dat we je op deze manier kunnen volgen. Ja, Bogota is inderdaad wat anders dan Bakhuizen. Nog heel veel reis plezier en pas goed op jezelf! Ps. We hebben nog even genoten van je optreden van de playbackshow! Goed gedaan! Groetjes Frans en Minke
  11. Heit en Memke:
    29 juni 2017
    Hallo Iris het laatste berichtje, was van Memke maar staat heit boven klein foutje.
  12. M de Vries:
    29 juni 2017
    Hoi Iris,wat kan jij mooi vertellen,we zullen je volgen met je mooie verhalen,pas goed op je zelf en vooral genieten.
  13. Lot:
    30 juni 2017
    Stoere Iris, je bent er! En meteen al op onderzoek, wat een energie.
    Mooi stukje heb je geschreven, je droom volgen is je kracht.
    What's next?
  14. Siety:
    1 juli 2017
    Hoi Iris, wat leuk dat je een blog bijhoudt. We gaan je prachtige schrijven volgen! Liefs Herman en Siety.